„When I was in India, people from the Ukraine would come to visit me regularly. I was particularly impressed by their love for peace. They were eagerly seeking how to calm their minds and live compassionately and peacefully without harming others. I consider all these people to be my friends.

I was very saddened and shocked to hear the news today of the conflict in Ukraine. The difficulties and suffering that the people of Ukraine are now facing is unimaginable. My thoughts and prayers are with them at this time.

I ask everyone to join with me in praying for all those involved in this conflict, that this terrible situation may be resolved swiftly, and that peace and harmony may be restored.“

„Als ich noch in Indien lebte, besuchten mich regelmäßig Menschen aus der Ukraine. Ich war besonders beeindruckt von ihrer Liebe zum Frieden. Sie suchten eifrig danach, wie sie ihren Geist beruhigen und mitfühlend und friedlich leben können, ohne anderen zu schaden. Ich betrachte all diese Menschen als meine Freunde.

Ich war sehr betrübt und schockiert, als ich heute die Nachrichten über den Konflikt in der Ukraine hörte. Die Schwierigkeiten und das Leid, mit denen die Menschen in der Ukraine jetzt konfrontiert sind, sind unvorstellbar. Meine Gedanken und Gebete sind in dieser Zeit bei ihnen.

Ich bitte alle, mit mir gemeinsam für alle an diesem Konflikt Beteiligten zu beten, damit diese schreckliche Situation schnell gelöst wird und Frieden und Harmonie wiederhergestellt werden können.“

HH 17th Karmapa, 24th February 2022

Verein und Zentren bitte unterstützen

Jetzt spenden